Maak het binnen lekker knus en kunstig met de nieuwe herfstcollectie van IKEA

October News

De nieuwe herfstcollectie van IKEA is geïnspireerd op de grootmeesters van de Nederlandse schilderkunst, wat resulteert in een traditionele collectie vol warme, aardse kleuren zoals roestrood en donkergroen, in combinatie met o.a. fleurige tulpenpatronen. Doorheen de collectie wordt er gefocust op handige opbergsystemen en duurzame items zoals de waterbesparende kraan of de handgemaakte manden uit natuurlijke vezels. De nieuwe producten zijn vanaf oktober 2020 verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

Traditioneel design geïnspireerd op de grootmeesters van de Nederlandse schilderkunst

Donkere doch warme tinten kenmerken de nieuwe herfstcollectie van IKEA die inspiratie vindt in de 19e-eeuwse Nederlandse schilderkunst. Zo is er de veelzijdige IDANÄS kastenserie in donkerbruin hout, of het ÅLANDSROT kussen en het UPPLAGA servies gekenmerkt door een traditioneel tulpenpatroon. Leuk weetje: het bloemenpatroon op het ÅLANDSROT kussen is afkomstig van het Musée de l’Impression sur Étoffe in Mulhouse, Frankrijk.

Een klein gebaar maakt een groot verschil

Wanneer je voor de TILLTALANDE kussens kiest, kies je niet alleen voor een mooi design, maar draag je ook (on)bewust je steentje bij. De geborduurde kussenhoezen werden gemaakt in samenwerking met de Jordan River Foundation, een sociale onderneming die zowel vrouwelijke handwerkslieden als vluchtelingen uit Jordanië en Syrië onder de arm neemt. De LUSTIGKURRE serie bestaat uit allerhande manden en een tijdschriftenhouder die gemaakt werden uit duurzame materialen zoals Nipa palm, jute, zeegras, bamboe en waterhyacint.

Net dat tikkeltje meer

Voor de kookliefhebbers onder ons lanceert IKEA de VARDAGEN koekenpannen. Deze pannen bestaan uit zowel koolstof als staal, waardoor ze licht aanvoelen en sneller reageren op temperatuurschommelingen. De koudestartfunctie bij de zwarte SALJEN wastafelmengkraan verhindert onnodig gebruik van warm water bij dagelijkse routines, zoals handen wassen en tanden poetsen. Zowel de koekenpannen als de kraan sluiten mooi aan bij de donkere, traditionele stijl van de IKEA herfstcollectie.

Say hej to twee nieuwe meubelfamilies

De HAUGA familie omvat een serie van open en gesloten opbergkasten die perfect passen in zowel slaapkamer, keuken, woonkamer als in de hal. Aan jou de keuze! Het tijdloze, traditionele design maakt de stijl van HAUGA een stijl om van te blijven houden door de jaren heen. Ook voor de kleinsten komt IKEA met een reeks pastelkleurige opbergkasten met heel wat nieuwe snufjes. De SMÅSTAD kasten zien er niet alleen mooi uit, ze bevatten ook nieuwe uittrekelementen, afgeronde hoeken en deuren die zacht sluiten. Zo ben je als ouder helemaal gerust.

Ontdek de nieuwe producten in het uitgebreide persdossier hieronder:

Persdossier - October News IKEA Press File - October News - Belgium - 10 MB

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].