Met IKEA uitgerust de lente in!

Nieuw beddengoed vanaf februari

We hoeven je vast niet te vertellen hoe belangrijk een goede nachtrust is. IKEA begint de dag graag uitgeslapen, en brengt daarom in februari een nieuwe lading textiel in de winkels. De diverse textielartikelen introduceren een frisse, huiselijke look. De ontwerpen hebben allemaal hun eigen kwaliteiten: zo brengt de LJUSÖGA bedovertrek romantiek in de slaapkamer en zorgt de luxueuze HÄXÖRT set ervoor dat je je in je eigen slaapkamer op hotel voelt.

LJUSÖGA voor romantische zielen

Het nieuwe LJUSÖGA dekbedovertrek brengt romantiek in de slaapkamer. De knusse stof met traditionele bloemenprint bestaat voor 100% uit katoen uit duurzame bronnen, wat een hernieuwbare grondstof is. Zo ga je met een gerust geweten slapen.

HÄXÖRT bedtextiel: op hotel in je eigen slaapkamer

Wat is er heerlijker dan tussen een stel fris gewassen witte lakens kruipen? Niet veel, lijkt ons. Het HÄXÖRT dekbedovertrek in fris wit met een decoratieve streep is helemaal gemaakt voor een zalige nachtrust.

STENÖRT en DAGGVIDE dekbed- en kussenovertrek

IKEA werkte voor het ontwerp van de STENÖRT dekbedovertrek en de DAGGVIDE kussenovertrek samen met het Franse textielmuseum Mulhouse. Het museum bezit een archief met motieven van plaatselijke ontwerpen die er verzameld worden sinds 1833, aangevuld met ontwerpen uit andere landen en periodes. Zo is de collectie intussen uitgegroeid tot de belangrijkste verzameling van bedrukte stoffen in de wereld.

Onder leiding van IKEA productontwikkelaar Emma Jones werden een aantal motieven uit de collectie bijgekleurd en afgestemd op het IKEA assortiment en de belangrijkste meubelseries: “In deze collectie wilden we oude en nieuwe motieven en texturen samenbrengen in verschillende voortreffelijke combinaties, en zo blijk geven van onze expertise op het vlak van interieurinrichting en het leven thuis.”

Het resultaat is een assortiment aantrekkelijk nieuw textiel waarmee je je woning helemaal naar smaak aankleedt, van bedlinnen en meterstoffen tot een gordijn en een kussenovertrek. De volledige textielcollectie ontdek je in het bijgevoegde persdossier. Slaapzacht!

Persdossier

PDF - 14 Mb