Ontdek samen met IKEA de WONDERMOOI collectie van Walter Van Beirendonck

Eén verhaal, vijf excentrieke figuren. Dat is de basis voor de GLÖDANDE 'limited edition' collectie van IKEA. Deze kleurrijke collectie vol speelsheid, creativiteit en verrassende prints is het resultaat van de samenwerking met modeontwerper Walter van Beirendonck. Vanaf 7 juni ligt deze nieuwe collectie in de IKEA woonwarenhuizen.

Magische ontmoeting tussen mode en interieur

In een reeks van samenwerkingen met grote namen uit de modewereld blijft IKEA zijn grenzen verleggen en doet dit keer beroep op het buitengewoon talent van Belgische fashion designer Walter van Beirendonck.

De collectie bewijst dat er magie ontstaat als je mode combineert met woningaccessoires. Dat vindt ook Hendrik Most, Creative Leader bij IKEA of Sweden: "Bij Walter weet je nooit wat er nu weer uit zijn hoed tevoorschijn zal komen. Dat vind ik prachtig, en daar wil ik IKEA ook mee aansteken. Zijn mix van onvoorspelbaarheid, kleuren en motieven maakt hem tot een meester in wat hij doet. Dat ontdekte IKEA tijdens deze wonderlijke, enigzinds bevreemdende samenwerking."

Het verhaal van de WONDERMOOI...

Het verhaal van de WONDERMOOI vormt de basis van deze collectie. De vijf magische wezens, KWADE TIJGER, ROOD, VLIEGMACHIEN, 1000G en SPIEGEL wonend in de wolken, gebruiken hun magische wolkenstof om weer vrede op de wereld te brengen. Nieuwsgierig? Ontdek het volledige verhaal in het GLÖDANDE persdossier.

...die de collectie bezielen

Het wemelt in GLÖDANDE van de WONDERMOOI. Je vindt ze op stoffen, papierwaren, winkeltassen, vloerkleden, tafelgerei en textiel. In de collectie heeft iedere figuur zijn eigen speelse patronen. Naast de kussenovertrekken, zijn de strepen van KWADE TIJGER ook te vinden op een stoer tapijt dat zowel zacht is aan je voeten, als ook de slechteriken wegjaagt. Waar je met de dekbedovertrekken van VLIEGMACHIEN zo opstijgt naar dromenland, breng je met het servies van 1000G iedere tafel juist tot leven! De prints van ROOD brengen de zon en maan in je huis. En tenslotte siert SPIEGEL, de kleinste van het stel, cadeauverpakkingen en opbergboxen. Het is wel duidelijk dat je met deze collectie persoonlijkheid in huis brengt.

Haal WONDERMOOI in huis

GLÖDANDE is meer dan gewoon schitterende accessoires. Voor het allereerst bij IKEA kan je ook 3D-printmodellen downloaden. Je vindt alle vijf Wondermooi figuren op IKEA.com.

Benieuwd naar meer Wondermoois? Neem dan zeker een kijkje in het onderstaande persdossier.

Sabrina Requejo Commercial PR responsible, IKEA Belgium