Op avontuur in de ruimte met de nieuwe IKEA kindercollectie AFTONSPARV 🚀

Oktober 2023

Zaventem, 12 september 2023 – IKEA lanceert AFTONSPARV: een kindercollectie die geïnspireerd is op het heelal en de grenzeloze fantasie van kinderen. Net als het heelal kent de verbeelding van kinderen geen grenzen, en daarom was de input van het IKEA kinderpanel een must. De kinderen werden gevraagd waar ze aan denken bij het woord “heelal” en bouwden daarop een te gekke ruimtecollectie voor elke kinderkamer. IKEA hield niet alleen rekening met de sterren, maar ook met onze planeet. De knuffels, het tapijt en het kussen zijn namelijk gemaakt van 100% gerecycled polyester. De AFTONSPARV-collectie is vanaf oktober 2023 verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be.

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Voor extra wooninspiratie, een volledig overzicht van de nieuwigheden alsook het verhaal achter de designs, bekijk het uitgebreide persdossier onderaan.

EEN COLLECTIE VOOR EN DOOR KINDEREN ONTWIKKELD

Bij IKEA geloven we dat spelen in belangrijke mate bijdraagt aan een beter leven thuis.* Spelen is een bron van inspiratie voor zowel volwassenen als kinderen, waarbij creativiteit gedijt en de eindeloze wereld van fantasie samen wordt verkend. Als je daarenboven kinderen zelf laat meewerken aan de ontwikkeling van een collectie, wordt het spelen des te leuker. Enter AFTONSPARV, een kindercollectie geïnspireerd op de enthousiaste inbreng van het IKEA kinderpanel over de ruimte en zijn bewoners.

UNIVERSUM VAN FIGUURTJES

De ruimtecollectie bevat zowel knuffels, textiel en andere buitenaardse accessoires voor de kinderkamer. Naast een groene alien, maak je kennis met nog drie andere pluizige ruimtereizigers: een beer, een konijn en een kat. Allen gehuld in een handig, uitwasbaar wit astronautenpak dat gemaakt is van 100% gerecycled polyester.

ALSOF JE SLAAPT IN HET HEELAL

Met het raketvormige nachtlampje, de glow-in-the-dark gordijnen en de AFTONSPARV speeltent in de vorm van een raket, kunnen kinderen hun ruimtefantasie helemaal tot leven brengen. Het ruimteschip is gemaakt van zeventig procent gerecycled karton en kan door kinderen én ouders beschilderd worden.

*Meer info over IKEA en het belang van spelen vind je hier.

Persdossier: AFTONSPARV.pdf

PDF - 13 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​