Rust in de slaapkamer met IKEA

De zomer mag dan wel in volle vaart zijn, buiten lijkt het niet altijd zo. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel: geen beter moment om je interieur eens goed onder de loep te nemen. IKEA helpt je om thuis orde te scheppen en zo beter gebruik te maken van de kleine ruimtes. Rust in huis start daarnaast uiteraard ook bij een goede nachtrust. Met een nieuw gamma aan bedden moedigt IKEA je aan om wat extra aandacht te besteden aan slaap en je slaaprituelen. De nieuwe bedden varieren van grote exemplaren die een ultiem comfort bieden tot plaatsbesparende modellen die slaap met opbergruimte combineren. Het nieuwe textiel zorgt voor een vleugje dynamiek dankzij de sprekende patronen, levendige kleuren en contrasterende materialen. Ook nieuw vanaf augustus: een kookboek voor kinderen en een uitgebreider duurzaam aanbod in de IKEA restaurants. De nieuwe producten zijn vanaf 1 augustus beschikbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be

Slim slaapcomfort

In augustus stelt IKEA een nieuw type bed voor met een luxe uitstraling en een enorm comfort. Het SLATTUM gestoffeerd bed maakt deel uit van dit nieuwe concept en biedt veel waar voor je geld zonder in te boeten aan kwaliteit. Het bed straalt design uit met zijn strakke lijnen en gestoffeerd hoofdbord. Laat het bed deel uitmaken van je investering in een goede nachtrust, zonder een gat in je portemonnee achter te laten.

Daarnaast lanceert IKEA ook plaatsbesparende modellen, die (kleine) ruimtes optimaal benutten. Zo combineert het PLATSA bed slapen met opbergruimte, ideaal voor als je weinig plek hebt. De veelzijdigheid van het bed zorgt ervoor dat je zelf kan beslissen welke soort opberging bij jou past en welke afmetingen je nodig hebt. De opties zijn talloos. En als het tijd is om te verhuizen, is het makkelijk het bed uit elkaar te halen en te verplaatsen.

Een ander bed dat het probleem van plaatstekort tegemoet komt, is de VITVAL hoogslaper. Bovendien hield IKEA ook rekening met de planeet bij het ontwerpen van de hoogslaper. Er is zo min mogelijk aan materiaal gebruikt en de gebruikte materialen zijn duurzaam. Door de zijkant met textiel te bekleden, is er 30% minder metaal gebruikt en ziet het bed er een tikje specialer uit.

Kleurrijke eye-catchers

Bij een goede nachtrust hoort natuurlijk ook mooi textiel. De PIPSTÄRKA bedovertrek doet jou met haar zachte waterkleuren meteen in dromenland belanden. De grafische zwart-witpatronen maken van de KINNEN en KLARASTINA kussens opvallende accessoires die jouw thuis meteen wat gezelliger maken. Bovendien is al het textiel vervaardigd uit 100% duurzaam katoen.

Wat is gezelligheid zonder aangepast licht? Een sfeerlamp maakt een wereld van verschil, zeker als de lamp zelf er ook leuk uitziet. IKEA lanceert daarom de PELJARBOJ tafellamp. Het is een schattig potloodvormig design dat in zeven kleuren brandt. Perfect voor in de kinderkamer of als decoratie in een speels interieur.

Verder is het FLOTTEBO sofa-bed in een nieuw kleurtje gegoten. In dieppaars past het minimalistische ontwerp in uiteenlopende ruimtes, waar je hem voor verschillende activiteiten kan gebruiken: slapen, werken, praten. Met het extra tafeltje voeg je meteen een plek voor een drankje of een snack toe. Een kabelhouder onder de sofa zorgt er dan weer voor dat je kabels van laptops of andere apparatuur netjes opbergt. Niet bang van wat extra kleurcontrasten? De NIKKEBY kast en rek vervoegen samen met het VONSBÄK tapijt het kleurrijke rijtje.

Creatief in de keuken

Naast de focus op slaapkamer, lanceert IKEA ook heel wat eetbare nieuwigheden in augustus. Duurzaam en gezond eten is erg belangrijk, zeker voor de kleintjes onder ons. Daarom introduceert IKEA een nieuw kindermenu met een veggie burger en extra groentjes. Het menu is op zo'n wijze ontworpen dat het kinderen aanspreekt en tegelijkertijd gebalanceerd is. Extra groentjes worden bijvoorbeeld toegevoegd door ze in frietjesformaat te serveren. Lekker eten en plezier worden op deze manier gecombineerd.

Bovendien lanceert IKEA ook haar eerste MATVRÅ kookboek, ‘Hey Flavours!’. Het is een boek dat kinderen nieuwsgierig maakt naar eten en ze er creatief mee laat zijn. Zo wordt een positieve attitude tegenover koken en eten van jongs af aan bijgebracht.

Nog niet helemaal toe aan het echte werk? Met de SPISIG speelgoedkeuken kunnen ook jonge chefs hun talenten ontdekken. Wanneer de keukenpret voorbij is, draai je het keukentje in een handomdraai om en gebruik je de gordijntjes als scène voor een poppenkast.

Ontdek alle nieuwe producten in het uitgebreide persdossier hieronder:

August News persdossier

PDF - 3.2 Mb

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].