Rust in je hoofd & huis met de nieuwe VÅRDANDE collectie van IKEA

Augustus 2022

Zaventem, 29 juni 2022 – De nieuwe VÅRDANDE collectie van IKEA is ontworpen om zorg te dragen voor jezelf en je woonomgeving. Wikkel jezelf in een zachte kimono na een lekker bad, kom in balans op de comfortabele yogamat of breng rust in je hoofd door je huis op te ruimen en gezellig te maken met rustgevende accessoires. De duurzame collectie kwam tot stand in samenwerking met 5 sociale organisaties uit Azië die kwetsbare groepen een beter leven thuis bezorgen via werkgelegenheid. De collectie is vanaf augustus beschikbaar in de Belgische IKEA winkels.

​Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Het woord VÅRDANDE betekent zorgzaam in het Zweeds. Trouw aan die betekenis omvat de collectie (textiel)producten die je helpen relaxen zoals een kimono, yogamatten en dekens, maar ook een draagmand, een jute opbergoplossing, kommen en plantenpotten.

Een groot deel van het assortiment is handgemaakt en de meeste materialen worden lokaal ingekocht, zoals bananenvezels, klei en jute in de buurt van waar de sociale ondernemingspartners van IKEA gevestigd zijn, met name Bangladesh, Vietnam, Thailand en India.

De katoenen producten worden gemaakt van katoen uit duurzamere bronnen, wat betekent dat het gebruikte katoen, in vergelijking met conventionele landbouw, met minder water, chemische meststoffen en pesticiden wordt geteeld, terwijl de winstmarges voor de boeren worden vergroot.

“VÅRDANDE komt voort uit de ambitie om banen en economische kansen te creëren voor hen die daar het meest behoefte aan hebben. Door samen te werken met lokale sociale ondernemingen, die mensen in dienst nemen die moeilijk een baan kunnen vinden op de arbeidsmarkt, kan het dagelijks leven voor veel mensen worden verbeterd. En als gevolg van de samenwerking krijgen mensen handgemaakte producten aangeboden in IKEA woonwarenhuizen over de hele wereld”, aldus Lena Sörmon, Business Leader IKEA Social Entrepreneurship

​Voor extra wooninspiratie, een volledig overzicht van de nieuwigheden alsook het verhaal achter de designs, bekijk het uitgebreide persdossier hieronder:

Persdossier - VÅRDANDE.pdf 7 MB

*Noot aan de redactie: neem een kijkje op IKEA.be voor de meest actuele productinformatie.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
​+32 2 709 15 19