Sonos en IKEA gaan samenwerken om home sound-belevingen te creëren

Geluid in huis is belangrijk. Geluid geeft betekenis, creëert ervaringen en kan je leven thuis onmiddellijk verrijken. IKEA gaat zich samen met Sonos richten op geluid in huis. Sonos en IKEA onderzoeken hoe ze meer mensen kunnen helpen om thuis een aangename sfeer te creëren met geweldig design en de perfecte sound.

Geluid – en muziek in het bijzonder – kan je leven thuis onmiddellijk verbeteren. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die in hetzelfde huis wonen en samen naar muziek luisteren thuis meer tijd met elkaar doorbrengen (drie uur per week meer dan mensen die niet samen naar muziek luisteren). Als mensen samen naar muziek luisteren, voelen ze zich geïnspireerder (25%) en geliefder (14%) [1]. Daar komt bij dat 65% van alle millennials muziek afspeelt om zich thuis te voelen[2] wat verder illustreert hoe belangrijk muziek in huis is.

“Toen we mensen vroegen welk geluid ze met hun huis associeerden, antwoordden veel mensen dat muziek van je huis een thuis maakt”, zegt Björn Block, Business Leader IKEA Home Smart bij IKEA of Sweden.

Sonos en IKEA streven ernaar het mensen nog makkelijker te maken om elk nummer overal in huis af te spelen, zonder het ritme van het dagelijks leven te doorbreken. We stellen mensen in staat om bij hen thuis de juiste sfeer te creëren door middel van geweldig design, fantastische muziek en de perfecte sound.

“Samen met Sonos willen we muziek en geluid thuis toegankelijker maken en willen we producten maken die zijn ontworpen met het oog op hoe mensen thuis samen muziek luisteren. Door onze krachten te bundelen met Sonos willen we onze kennis op het vlak van wooninrichting combineren met Sonos' expertise op het gebied van geweldige home sound”, zegt Björn Block, Business Leader IKEA Home Smart bij IKEA of Sweden.

“Bij Sonos begrijpen we dat de kracht van muziek een huis ingrijpend kan veranderen”, zegt Patrick Spence, CEO van Sonos. “Wij vinden dat geluid moet worden gezien als onderdeel van het interieurontwerp. Daarom gaan we samen met IKEA werken aan producten en belevingen die je huis er nog beter uit laten zien en nog beter laten klinken.”

De samenwerking tussen Sonos en IKEA maakt deel uit van IKEA Home Smart. De ontwikkeling van de smart home bij IKEA begon in 2015, met de introductie van draadloze opladers voor mobiele telefoons, gevolgd door de introductie van slimme verlichting in 2016. De verkenning van geluid in huis is de derde stap voor IKEA Home Smart.

“Bij IKEA streven we ernaar oplossingen te vinden voor het leven thuis door in ons wooninrichtingsaanbod technologie op te nemen die betaalbaar is en makkelijk in gebruik. Zo maken we smart home-technologie voor veel meer mensen toegankelijk”, zegt Björn Block, Business Leader IKEA Home Smart bij IKEA of Sweden.

De samenwerking tussen Sonos en IKEA zal in 2019 in de winkels worden gelanceerd.

[1] Sonos Music Makes It Home Study 2015

[2] IKEA Life at Home Report 2016

Over Sonos:

Sonos® ontwikkelt sinds 2002 het toonaangevende Home Sound System voor het hele huis. In 2002 begon het bedrijf met een paar intelligente technici en briljante ontwerpers die hun liefde voor muziek deelden. Inmiddels is Sonos uitgegroeid tot een wereldwijd muziekmerk dat zich richt op de totale verandering van de luisterbeleving thuis. Dankzij het draadloze home sound system kunnen mensen in elke kamer van hun huis heel eenvoudig naar hun favoriete muziek luisteren met de beste geluidskwaliteit.

Sonos is wereldwijd aanwezig, in meer dan 60 landen, met tientallen aanbieders van muziekstreaming, via duizenden retailers en in miljoenen huishoudens. Met een voortdurende investering in software en diensten blijft Sonos de muziekbeleving van klanten in huis verbeteren, zelfs jaren na aankoop. Sonos verandert de manier waarop mensen naar muziek luisteren, huis voor huis.

Sonos, Inc. is een niet-beursgenoteerde onderneming met het hoofdkantoor in Santa Barbara, Californië en vestigingen in Boston en Seattle, maar ook in Nederland, Zweden, Denemarken, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Duitsland en China.

IKEA Belgium Press Office (Enkel voor pers)