Spelen én opbergen was nog nooit zo leuk met de nieuwe BYGGLEK collectie van IKEA en LEGO®

Oktober 2020

ZAVENTEM, 27 augustus 2020 – IKEA lanceert in samenwerking met de LEGO Group de collectie BYGGLEK: een reeks producten die spelen en opruimen samenbrengt. IKEA en de LEGO Group zien spelen als een essentieel onderdeel van het dagelijks levenhet bevordert creativiteit, vermindert stress en brengt mensen samen. Maar speelgoed staat vaak ook synoniem met rommel. Met de BYGGLEK opbergdozen ruim je losse stenen op én maak je de mooiste creaties rond, op en zelfs in de doos, en dit in perfecte harmonie met het interieur. Zo hoeven bouwwerken niet afgebroken te worden en spelen kinderen – en volwassen – de volgende dag gewoon verder in hun eigen fantasiewereld. BYGGLEK is vanaf oktober beschikbaar in alle IKEA winkels en op IKEA.be.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

​BYGGLEK, niet zomaar een doos

BYGGLEK is niet zomaar een opbergoplossing voor stenen, en ook niet zomaar een doos. BYGGLEK is een combinatie van spelen en opbergen, die gezinnen helpt ruimte te creëren voor meer spel in hun dagelijks leven. Met BYGGLEK berg je je verhalen op totdat je weer verder kan spelen. Je toont je bouwwerken en doet voort wanneer je zelf wil.

"Bij IKEA geloven we in de kracht van het spel. Spel laat ons verkennen, experimenteren, dromen en ontdekken", zegt Andreas Fredrikssonontwerper bij IKEA in Zweden. "Waar volwassenen vaak rommel zien, zien kinderen een stimulerende creatieve omgeving, en BYGGLEK zal helpen de kloof tussen deze twee visies te overbruggen en zorgen voor een creatiever spel in huis. Bovendien past de BYGGLEK collectie perfect bij andere IKEA producten, waardoor de creativiteit van je kinderen een mooi en uniek stuk decoratie in huis wordt".

​5 opbergdozen én een miniatuur IKEA hotdog!

De budgetvriendelijke BYGGLEK collectie bestaat uit een set van 3 kleine dozen, twee grotere dozen en een set van LEGO stenen (201 stuks). Er zitten geen specifieke instructies bij de BYGGLEK dozen, want er is geen goed of fout in het gebruik. Wel zitten er een aantal kleine items bij die het spel op gang kunnen brengen, zoals minifiguren én zelfs een miniatuur IKEA hotdog.

Rasmus Buch Løgstrup, productontwerper bij de LEGO Group, licht toe: “De BYGGLEK opbergdozen en LEGO stenen zorgen voor uren speelplezier – en maken tegelijkertijd opruimen een stuk makkelijker. De dozen in verschillende formaten hebben een bouwplaat als deksel, waardoor je LEGO stenen op de opbergdoos kan bouwen. De BYGGLEK opbergdoos kan ook onderdeel zijn van een bouwwerk - zo maak je een huis met de meubels in de doos en het dak erbovenop. Of klik meerdere dozen op elkaar en creëer een wolkenkrabber, robot of ruimteschip. BYGGLEK kan bovendien gebruikt worden met alle bestaande en toekomstige LEGO elementen.”

​Voor klein en groot, generaties lang

BYGGLEK is zowel voor kinderen als volwassenen die graag willen spelen en het spel op een slimme en leuke manier willen organiseren. De BYGGLEK dozen zijn gemaakt van hetzelfde duurzaam materiaal – kunststof - als de LEGO® stenen en gaan jaren mee: van generatie op generatie.

Hoewel we kunststof blijven gebruiken, willen we de impact van de kunststof die we gebruiken verminderen. Ons doel is dat tegen 2030 al onze producten en verpakkingen, inclusief die van kunststof, gemaakt zijn van hernieuwbaar en/of gerecycled materiaal. Daardoor worden er geen nieuwe fossiele grondstoffen meer gebruikt”, aldus Nathalie Van Edom, Sustainability Business Partner IKEA België.

Over de LEGO Group

De LEGO Group is een familiebedrijf en besloten vennootschap met hoofdzetel in Billund (Denemarken). Andere hoofdkantoren bevinden zich in Enfield (VS), Londen (Groot-Brittannië), Shanghai (China) en Singapore. Het bedrijf is in 1932 opgericht door Ole Kirk Kristiansen en is gebaseerd op de iconische LEGO® steen. Daarmee is The LEGO Group een van ‘s werelds meest toonaangevende speelgoedfabrikanten. Onder het motto “Only the best is good enough” zet het bedrijf zich in voor de ontwikkeling van kinderen om zo de bouwers van de toekomst te inspireren via creatief spelen en leren. LEGO producten worden wereldwijd verkocht en zijn virtueel te ontdekken op www.LEGO.com.

LEGO, het LEGO logo, de minifiguur en de steen en nop configuratie zijn handelsmerken en/of copyrights van The LEGO Group. © 2020 LEGO Group.

Ontdek het hele verhaal rond de BYGGLEK collectie in het uitgebreide persdossier hieronder:

Persdossier - BYGGLEK BYGGLEK_PR_Kit.pdf - 7 MB

Voor productaanvragen, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:

Persdienst IKEA België
​+32 2 709 15 19