Terug naar de naakte essentie met de VIKTIGT collectie

IKEA bundelt krachten met meest bekende glasontwerpster uit Zweden

Terug naar de essentie. Met dit als vertrekpunt is de nieuwe VIKTIGT collectie van IKEA en Ingegerd Råman, een van de meest bekende Zweedse glasontwerpers en keramisten, tot stand gekomen. Vergeet de grote gebaren, het bonte en overweldigende. Deze collectie breekt een lans voor design dat veel zegt met weinig omhaal. De Zweedse oorsprong en het pure ontwerp zijn sterk aanwezig in ieder detail van de collectie, bestaande uit glas, keramiek, producten van bamboe en andere natuurlijke materialen. Deze 'limited edition' collectie ligt vanaf mei in de IKEA woonwarenhuizen.

Samenwerking gestoeld op vakmanschap

De hoofdingrediënten van VIKTIGT zijn vakmanschap, energie en schoonheid. De collectie is het resultaat van de samenwerking van bedreven vaklui uit Vietnam en Polen met Ingegerd Råman en IKEA designers Nike Karlsson en Wiebke Braasch. De designers waren nauw betrokken bij het hele productieproces en staken zelf ook de handen uit de mouwen. Dankzij de handgemaakte kwaliteit van de producten, straalt de collectie een menselijke energie en tijdloze schoonheid uit.

De naakte essentie

'"Ik neem een beetje weg, en dan nog een beetje". Ingegred gaat terug naar de essentie en houdt vast aan het principe dat schoonheid samenvalt met functionaliteit. Uit elk detail van deze collectie spreekt de Zweedse feel voor design. Behalve glazen gebruiksvoorwerpen en sets in keramiek, omvat de collectie ook meubilair, manden, vloerkleden, een paar grote lampen, schalen in verschillende maten en gevlochten deksels. Ontdek de volledige collectie in het VIKTIGT persdossier.

Maak kennis met Ingegred Råman

Als onderdeel van de VIKTIGT collectie brengt IKEA ook een boek uit over Ingegred Råman en haar lange, succevolle carrière als glasontwerper en keramist. Het boek "It's nothing but still something" gaat in op haar lange succesvolle carrière als glasontwerper en keramist, en haar kijk op design en creativiteit.

Deze 'limited edition' collectie is vanaf mei verkrijgbaar in de IKEA woonwarenhuizen.

Persdossier

PDF - 2.8 Mb