Veggie hotdog van IKEA nu ook in België

ZAVENTEM, 31 JULI 2018 - Een IKEA bezoek afsluiten met een lekkere hotdog? Dat kan nu ook voor de vegetariërs onder ons! De veelbesproken IKEA veggie hotdog, een duurzamer alternatief voor de iconische IKEA hotdog, is vanaf vandaag namelijk beschikbaar in alle Belgische IKEA winkels.

De iconische IKEA hotdog

De hotdog kent reeds een lange geschiedenis bij IKEA. Zo legde Ingvar Kamprad in 1981 de prijs van de IKEA hotdog vast op 5 Zweedse kronen – de helft van de prijs van zijn Zweedse concurrenten op dat moment. Dat was het begin van het succesverhaal van de IKEA hotdog die vandaag verkrijgbaar is in ​ IKEA winkels over de hele wereld.

IKEA wil een positieve impact hebben op de mensen en de planeet om zo een beter dagelijks leven te creëren voor iedereen. "Onze doelstelling is om tegen 2030 klimaatpositief te worden. Eén van de engagementen die wij hiervoor aangaan, is om meer plantaardige keuzes, met een kleinere ecologische voetafdruk, aan te bieden in ons IKEA Food assortiment. Na de befaamde Zweedse gehaktballetjes is nu ook een vegetarische variant van de iconische hotdog in België verkrijgbaar", licht Nele Bouchier, Communications & Sustainability Manager bij IKEA België toe.

Nog een plantaardige toevoeging aan het assortiment ​

Om de vegetarische variant minstens even lekker te maken als de legendarische IKEA hotdog, werd lang geëxperimenteerd met verschillende combinaties van ingrediënten om de perfecte balans te vinden. "Zoals altijd bij de ontwikkeling van nieuwe maaltijden moeten we ervoor zorgen dat onze klanten het lekker vinden. Elk jaar genieten 660 miljoen mensen van het aanbod van IKEA Food. Door dat wereldwijde bereik hebben wij de kans, maar ook de verantwoordelijkheid om voedsel te aan te bieden dat goed is voor de mensen en de planeet. Met de nieuwe veggie hotdog kunnen we klanten die op zoek zijn naar een snelle, lekkere hap in de IKEA Bistro inspireren en in staat stellen om te kiezen voor een duurzamere optie op basis van plantaardige producten tegen een betaalbare prijs", zegt Michael La Cour, Managing Director bij IKEA Food Services AB.

Je kan de nieuwe IKEA veggie hotdog (€0,70) vanaf 1 augustus proeven in de verschillende IKEA winkels in België.

Zin om de veggie hotdog te testen? Contacteer [email protected] voor een smaaktest of verdere informatie.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar op de IKEA Media Gallery.