Vier op 16 september samen met IKEA het beste van het leven thuis tijdens het allereerste IKEA Festival

Met het eerste wereldwijde 24-uur durende festival viert IKEA op donderdag 16 september het beste van het leven thuis. Artiesten, ontwerpers, dj’s, chef-koks en vele andere talenten veranderen hun woning in een virtueel podium en openen zo hun deur naar tal van nieuwe en inspirerende ervaringen. Alles bij elkaar zal het IKEA Festival doorgaan in meer dan 100 woningen wereldwijd. De belevenis is gratis en toegankelijk voor iedereen. Belgische bezoekers kunnen het festival op 16 september volgen op
IKEA.be/festivalNL. ​

Tijdens het festival kunnen bezoekers gedurende 24 uur kijken naar intieme thuisconcerten van artiesten en DJ sets live volgen. Interieurfans kunnen inspiratie opdoen via home make-overs en thuis binnenkijken bij ontwerpers en IKEA medewerkers. Er zullen workshops met bekende chef-koks plaatsvinden, en IKEA fans kunnen terugreizen in de tijd in een digitaal IKEA museum om de diverse geschiedenis van het merk door de decennia heen te ontdekken. Belangrijke topics zoals zuivere lucht en circulariteit zullen besproken worden tijdens de zogenaamde ‘kitchen talks’ en bezoekers krijgen tenslotte een sneak peek te zien van nieuwe samenwerkingen en collecties.

"Het leven thuis heeft het afgelopen jaar voor ieder van ons een heel nieuwe betekenis gekregen, en door virtueel verbonden te zijn, kunnen we de deur openen naar nog veel meer levens over de hele wereld. We kunnen ontdekken hoe we allemaal leven, en individualiteit en creativiteit vieren. Ons eerste IKEA Festival wordt onze grootste wereldwijde rondleiding door woningen tot nu toe en zal mensen op een nieuwe manier samenbrengen rond het leven thuis." zegt Olivia Ross Wilson, Communications Director, Ingka Group (IKEA Retail).

DE FESTIVAL KAMERS

• My Home Turf
    Thuis is overal waar het voelt als... wel, thuis. Ontdek de favoriete steden, buurten en gemeenschappen van artiesten als MØ, Kanis, Niki en Masego en pik meteen een optreden van hen mee. ​
  • Home Concerts
    Zet het volume harder en geniet van concerten, rechtstreeks vanop het meest persoonlijke, intieme podium ter wereld: bij de mensen thuis.
  • Home Cooking
    Open de deur naar heerlijk geurende keukens over de hele wereld en laat je inspireren door chef-koks die oude en nieuwe favorieten klaarmaken. De chef-koks zijn o.a. Pasta Queen en Paul Svensson.
  • DJ Relay
    Een 24-uur durende dj-marathon live vanuit het eigen huis van dj's zoals Kaytranada, Loraine James en Zuli.
  • Home visits
    Welkom op een reis rond de wereld, waar diverse persoonlijkheden vertellen over wat hun huis tot een thuis maakt. Kijk binnen bij ontwerper Ilse Crawford of ga samen met Average Rob op bezoek bij zijn vrienden thuis.
  • IKEA museum
    Ga terug in de tijd en ontdek alles wat IKEA heeft gevormd: het goede, het slechte, het mooie en het minder mooie.
  • IKEA News
    Ontmoet de IKEA medewerkers in hun habitat: de winkel, in de fabriek, op kantoor of kijk binnen in de studio van Virgil Abloh, met wie IKEA eerder een collectie uitbracht. ​
  • Home Makeovers
    Opbergruimte optimaliseren? Nog meer keukenplezier? Of gewoon op zoek naar toffe, originele tips voor een nieuwe inrichting? In de Home Makeovers kamer ontdek je tal van inspiratie.
  • Shopping with...
    Ga samen met je favoriete shopping partner in crime een hele dag winkelen bij IKEA. ​
  • Kitchen Talks
    Neem deel aan een gesprek over de vreugden en frustraties van het dagelijkse leven thuis. IKEA medewerkers ontmoeten bekende mensen als surfer Kassia Meador, astronaut Christer Fuglesang en avonturier Renata Chlumska.

Hopelijk tot dan! ​
Team IKEA

Het volledige programma kan je ontdekken op IKEA.be/festivalNL (of nog ikea.com/festival). Het festival opent zijn deuren op donderdag 16 september vanaf 8 uur CET, via eenzelfde link. Aanmelden is niet nodig. Het is gratis en gasten hoeven hun gegevens niet te registreren.