WORD WAKKER! Bij IKEA vinden ze het hoog tijd om beter te slapen

Ontdek tussen 28/08 en 04/09 tal van activiteiten rond slaap in de winkels én bij de IKEA-slaapkamer op een van de drukste plaatsen in Brussel

ZAVENTEM, 22 augustus 2024 - Slaap heeft een grote invloed op hoe we ons voelen, en op de kwaliteit van ons werken en denken. IKEA wil de nachtrust van de Belgen optimaliseren door slim ontworpen, functionele en duurzame slaapoplossingen aan te bieden aan een prijs die voor iedereen betaalbaar is*. Slaap zou een vorm van plezier moeten zijn, en geen bron van stress. Trek je meest stijlvolle of comfortabele pyjama aan en ontdek vanaf 28 augustus samen met IKEA hoe je je nachtrust kan verbeteren!

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Wereldwijd is 50% van de volwassenen ontevreden over hun slaapkwaliteit**. Ook in België heeft een aanzienlijk deel van de mensen last van slaapproblemen en scoren we relatief slecht tegenover andere landen. Elke dag worden er 1 miljoen slaappillen genomen en 1 op de 3 Belgen vertoont tekenen van psychische afhankelijkheid***.

“Mensen pronken graag met het feit dat ze niet veel hebben geslapen. Wij willen dit denkpatroon omdraaien door mensen aan te moedigen: 'Word wakker! Het is tijd om beter te slapen.” – Sébastien Gahide, Sleep ambassador IKEA Belgium

6 SLAAP ESSENTIALS VOOR EEN GOEDE NACHTRUST

Dankzij het 40-jarig bestaan in België, de Life at Home-onderzoeken en frequente huisbezoeken in heel het land, weet IKEA wat de behoeften, wensen en uitdagingen van hun klanten zijn. IKEA speelt hierop in door slimme oplossingen en (slaapkamer)producten aan te bieden die aan deze behoeften voldoen.

Goede slaap gaat verder dan alleen een goed bed of de juiste matras. IKEA onderscheidt zes essentiële factoren die een belangrijke rol spelen om de juiste slaapomgeving te creëren en zo de slaapkwaliteit te optimaliseren: comfort, licht, temperatuur, geluid, luchtkwaliteit en een rustgevend, rommelvrij interieur. IKEA is het enige merk dat al deze slaap-essentials onder één dak aanbiedt.

IN PYJAMA NAAR IKEA = TAL VAN VOORDELEN!

Om het nieuwe focusthema bij IKEA feestelijk te lanceren, organiseren zij op 31 augustus een internationale pyjama-‘party’ in al hun winkels wereldwijd. Klanten die dan in pyjama komen winkelen, krijgen een gratis ontbijt, €25 korting (geldig op dezelfde dag bij aankopen vanaf €100) en gratis advies van IKEA interieurdesigners. Die dag zal er ook heel wat te beleven zijn in de IKEA winkels: van een selfiespot om leuke foto’s te nemen tot een echte schattenjacht en een voorleeshoek voor kinderen.

Leuk om te weten: op 28 augustus zal IKEA in Älmhult, de geboorteplaats van het merk, proberen het Guinness Wereldrecord te verbreken door zoveel mogelijk mensen in een tweedelige pyjama samen te brengen.

SLAAP ALS EEN ROOS, ZELFS OP DE DRUKSTE PLEK VAN BELGIË

IKEA wil dankzij een verrassende activatie de aandacht vestigen op het belang van slaap en de inrichting van je slaapkamer. ​ Door een doorzichtige slaapkamer neer te zetten op het Brusselse Rogierplein, wil IKEA bewijzen dat je zelfs op de meest ongewone plekken in België kwalitatief kan slapen. Zolang de ruimte met de juiste slaap-essentials is ingericht natuurlijk! Content creator Elias Verwilt, actrice Lynn van den Broeck en Radio Contact host Valentino Palumbo zullen met behulp van een IKEA slaapexpert om de beurt de IKEA-slaapkamer inrichten volgens hun persoonlijke noden en hier één nacht doorbrengen. Benieuwd naar hun tips om beter te slapen en hoe de nacht is verlopen? Volg de avonturen via hun Instagram-kanaal!

Daarnaast zal DJ, muziekproducer en songwriter Henri Peiffer, beter bekend als Henri PFR, op woensdag 28 augustus zijn nieuwste 'go to bed'-set draaien vanuit de IKEA-slaapkamer. Denk aan ontspannende beats en sounds die je voorbereiden op een goede nachtrust. Beluister de set live op zijn instagram of beluister de set op een later moment op het IKEA YouTube-kanaal.

Volg de social media-accounts van IKEA (@ikeabelgium) en van de host van de campagne Flo Windey om op de hoogte te blijven van alle activiteiten in en rond de IKEA-slaapkamer. Of kom gewoon langs! De IKEA-slaapkamer is te bezichtigen van 28/08 tot 15/09 op het Rogierplein in Brussel.

Luister tussen 26/08 en 05/09 naar Q-music en Radio Contact en maak kans op geweldige prijzen, waaronder IKEA vouchers van 500 tot 2000 euro. Zo kan je zonder twijfel je slaapkamer omtoveren tot een oase van orde en rust!****

*IKEA zal de prijzen van een aantal slaapproducten verlagen. Voor een overzicht van deze kortingen, hou IKEA.be in de gaten

**Bron: Statista 2020

***Bron: Federale overheid, 2023

**** De win-actie op Radio Contact loopt van 26/08 tot 29/08 en de win-actie op Q-music van 02/09 – 05/09.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer isis@oona.agency.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
press.belgium@ikea.com ​

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.400 medewerkers.

www.ikea.be