IKEA België breidt keukenteam uit met 20% extra medewerkers
Zaventem, 15 februari 2024 – Om zijn leiderschap in de Belgische keukenmarkt te verstevigen, breidt IKEA België zijn keukenteam uit met 50 medewerkers. In combinatie met nieuwe on- en offlinediensten wil IKEA België op die manier zoveel mogelijk Belgen de weg tonen naar kwalitatieve en betaalbare keukens. Het initiatief past binnen de ambitie van IKEA België om tussen 2022 en 2025 zijn omzet uit keukenverkoop te verdubbelen.
.jpeg)
De extra medewerkers waarmee IKEA België zijn keukenteam uitbreidt zijn zowel nieuwe aanwervingen als huidige IKEA medewerkers die van rol veranderen. Het volledige keukenteam bestaat vandaag uit ruim 260 medewerkers en zal uitgebreid worden met 20% extra medewerkers in de volgende weken. Naast persoonlijk klantenadvies in de winkels bieden deze medewerkers ook nieuwe diensten aan. Zo kunnen klanten sinds kort een online meeting aanvragen met een keukenexpert van IKEA voor advies over de inrichting van hun droomkeuken, en kunnen ze ook thuis opmetingen laten uitvoeren door IKEA medewerkers om ervoor te zorgen dat bestellingen perfect op maat afgesteld zijn. Deze hybride koopervaring van IKEA België geeft klanten on- en offline de mogelijkheid om in alle gemak en flexibiliteit hun keuken uit te kiezen.
"Dankzij onze nieuwe collega’s en hybride diensten kunnen we het hele proces om een keuken te kopen supervlot maken voor onze klanten,” vertelt Guy Lemaire, verkoopverantwoordelijke voor keukens bij IKEA België. “De Belg hecht veel belang aan zijn of haar keuken en het is voor hem of haar ook een belangrijke aankoop, dus het is fantastisch dat we met een groter team en nieuwe diensten onze klanten kunnen helpen om hun droomkeuken waar te maken".
Groot potentieel van Belgische keukenmarkt
De uitbreiding en nieuwe diensten zetten IKEA België verder op weg om tegen 2025 dubbel zoveel omzet uit keukenverkoop te halen ten opzichte van 2022. Het gaat om een ambitie die specifiek is voor IKEA België, omdat het bedrijf nog veel groeipotentieel ziet in de Belgische keukenmarkt. IKEA is al 40 jaar aanwezig in België en houdt sindsdien voortdurend de vinger aan de pols van wat Belgen verwachten en verlangen van de inrichting van hun keuken en hun woning in het algemeen. Naast regulier marktonderzoek voert IKEA meerdere thuisbezoeken uit per jaar, waarbij interieurexperts in kaart brengen hoe de doorsnee bevolking in een bepaalde regio woont en leeft. IKEA brengt ook al tien jaar lang een jaarlijks “Life at Home” Rapport uit, een van de grootste studies ter wereld over hoe mensen thuis leven.
Interesse om ons keukenteam te versterken? Ontdek al onze vacatures op onze jobsite.
Ontdek alles over ons keukengamma en verschillende diensten via deze webpagina.